sobota 12. července 2014

Inspirace v koupelně

Japonsko je velmi inspirativní země. Nemám teď na mysli ani úžasnou kuchyni nebo dokonalé zahrady, ale inspirovat se můžeme i v běžném životě. Dejme tomu u nás doma. Tam se mi hned na začátku líbilo, že koupelna jsou vlastně dvě oddělené místnosti. Jedna, ve které je umyvadlo se zrcadlem a pračka/sušička, a hned na to navazuje druhá místnost se sprchou a vanou. Je tam spousta prostoru, do sprchy si můžete pořídit i stoličku a navíc se nikde nenastříká, protože si ve sprše jednoduše zavřete dveře. Vana u Japonců slouží jen k naložení se do horké vody, mýdlem se musíte pořádně umýt už ve sprše a do vany jdete čistí. A aby se neplýtvalo, protože to nemají Japonci rádi, tak se vana s vodou překryje poklopem a horká voda pak poslouží postupně celé umyté rodině. 
 
Pamatuju se, že když jsme byli při našem prvním pobytu u jedněch japonských známých v Matsumotu doma přes noc, nabídli nám, abychom se naložili u nich ve vaně. Byli jsme po dlouhé cestě a já navíc těhotná, tak jsem velmi uvítala, že se zrelaxuji v horké lázni. A když jsem vcházela do koupelny, tak náš hostitel jen tak mimochodem utrousil, že voda už je napuštěná, protože se v ní před chvílí koupal on i jeho žena. V tu chvíli jsem zůstala mírně řečeno trochu konsternovaná, protože jsme se vlastně viděli ten den poprvé a u nás by bylo něco takového absolutně nepřípustné. Nicméně jsem si řekla jiný kraj jiný mrav a do vany jsem vlezla. Voda měla ideální teplotu a byla skutečně čistá. No co, u nás se koupeme na koupališti se spoustou lidí a to si vůbec nemůžeme být jisti, že se před tím pořádně vymydlili.


Tohle bohužel není naše koupelna, ale jen pro představu
  

Žádné komentáře:

Okomentovat