neděle 21. prosince 2014

Na trhu jak doma

21. 12. 2014



Pár kroků od domu máme trh Yokohama bashi. Chodím tam často, protože máme malou ledničku, kam se mi vleze  nákup tak na dva dny. Je to dlouhatánská, zastřešená ulice, plná čerstvého a levného ovoce, zeleniny, ryb a mořských potvor, masa, ale taky stánků, kde nabízí krabičky s připraveným hotovým jídlem, třeba sushi, čínské taštičky nebo korejské speciality. Dá se tu nakoupit v několika drogériích, v domácích potřebách nebo v obchodech s oblečením (ale móda, co se tu nabízí je natolik odstrašující, že jsem se odvážila pořídit si tu jen zástěru na vaření). Chodím sem ráda, je tu živo, mísí se tu různé vůně a barvy a je tu pořád na co koukat, pokaždé je sezóna něčeho jiného, takže se na pultech objevují zvláštní věci, o kterých ani nevím, jestli jsou vlastně na jídlo. Na cizince tu natrefíte jen málokdy, a tak není divu, že někteří prodavači si mě už pamatují. Občas na mě volají, třeba "hej, česká maminko, jdete si zase koupit nudle?" nebo "kde máte syny, ještě ve škole?" anebo "tak co ta ryba včera, udělala jste ji na másle, jak jsem vám radil?". Člověk si připadá trochu víc usazený a to je příjemné. 

Žádné komentáře:

Okomentovat