pondělí 22. prosince 2014

Kaiten zushi - sushi na kolotoči

22. 12. 2014


Dřív nebo později to muselo přijít a byla jen otázka času, kdy napíšu něco o sushi. Je to většinou to první, co cizince napadne, když se řekne japonská kuchyně. Musím se přiznat, že i když mám sushi velmi ráda a občas mě na něj dokonce přepadne až neovladatelná chuť, tak i přesto to není mé nejoblíbenější japonské jídlo. Ale možná je to i tím, jak říká má kamarádka Adriana, že jsem ještě neochutnala opravdu drahé sushi nejlepší kvality. Nicméně, to kluci taky ne, takže jsem je dnes vzala do restaurace, které se říká kaiten zushi. 

V takovéto restauraci jezdí po pásu různé druhy sushi položené na barevných talířcích a návštěvníci restaurace si z něj sami berou to, co jim padne do oka. Jezdící pás jede celou restaurací dokola a projíždí samozřejmě i kuchyní, kde na něj kuchaři sushi pokládají. V menších restauracích jsou kuchaři přímo uvnitř okruhu, takže vidíte, jak a z čeho "jednohubky" připravují. Není potřeba se dívat do jídelního lístku, kolik které sushi stojí, protože cenu udává barva talířku. Například na zeleném je vše za sto, na červeném za sto padesát atd. Číšník na konci jen spočítá, kolik prázdných talířků od každé barvy vám po jídle na stole zůstalo a podle toho zaplatíte. A pokud se nechystáte zrovna do restaurace na to nejšpičkovější sushi, tak to ani není až tak drahé, jak by jeden čekal (v porovnání s cenami sushi, které se prodává v Česku, o porovnávání kvality se v tomto případě snad ani nebudu zmiňovat). 

Asi požádám Adrianu, aby mě příště při nějaké velmi speciální příležitosti vzala na to "opravdové" sushi. Člověk by si měl udělat obrázek o tom, jak má vlastně správné sushi chutnat, když už se rozhodne o něm psát. Takže o sushi více až po zmiňované gastronomicko-naučné zkušenosti.

Tento druh u mě dnes vyhrál

Žádné komentáře:

Okomentovat